آموزش کامل بورس
نوشته شده توسط : مجید زارعی

آموزش درباره بورس


۱- بازار بورس نیاز به یادگیری و تجربه داره. بنابراین ورود به بازار بورس پیش از کسب مهارت و تجربه، توصیه نمیشه. شاید در بازار ارز ایران در شرایط فعلی بشه شانسی موفق بود ولی در بورس شما نمی تونید شانسی موفق باشید. بنابراین اصل اول آموزش، مطالعه و کسب تجربه. کلاسهای تحلیل تکنیکال زیادی وجود داره. در جلسه توجیهی اونها که عمدتاً رایگان هست شرکت کنید و با تحقیق یکی را انتخاب کنید. در مورد تحلیل بنیادی هم کلاسهایی هست که اگه دوست داشتید می تونید شرکت کنید.

۲- مطالعه کنید. نشر چالش www.chalesh.ir کتابهای خوبی درباره بازار سرمایه داره. کتابهای زیر توصیه شخصی منه :

 

- تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه، نوشته جان مورفی، انتشارات چالش

- بهترین روشهای استفاده از خط روند، نوشته پاتریک میکولا، انتشارات چالش

-تحلیل موجهای الیوت، نوشته رابرت پریچر، انتشارات چالش

- چگونه در بورس دو میلیون دلار به دست آوردم، نوشته نیکلاس دارواس، انتشارات چالش

- چرا می بریم چرا می بازیم، نوشته فردچارترز کلی، نشر تهران

 سه کتاب اول صرفاً به صورت تکنیکی به بازارهای مالی می پردازد ولی دو کتاب آخر بیشتر مسائل روانشناسی معاملات را مد نظر قرار می ده که بسیار مهمه. شما در کتاب چهارم می بینید که یک نفر که هیچ اطلاعاتی در مورد بورس نداشته و در واقع یک رقصنده بوده چطور با استفاده از قوانین تکنیکی که خودش برای خودش درست کرده، ثروتمند شده.

3- به سایت سازمان بورس www.seo.ir مراجعه کنید. در قسمت آمار و اطلاعات، روی گزینه اطلاعات لازم برای سرمایه گذاری در بورس، کلیک کنید. اطلاعات اولیه را به شما می ده و سایتهای مرتبط را هم معرفی می کنه.

4- به سایت www.irvex.ir مراجعه و ثبت نام کنید. در این سایت شما می تونید به صورت مجازی سهام بخرید (بدون پرداخت هیچ پولی) و عملکرد واقعی معامله مجازی را ببینید. این می تونه برای کسب تجربه خیلی مفید باشه. هر وقت که دیدید معاملاتتون با سود همراه شده، می تونید به صورت واقعی معامله کنید.

5- برای آگاهی از شرکتهای کارگزاری بورس به آدرس http://www.tse.ir/cms/Default.aspx?tabid=121 مراجعه کنید. با وجود سیستم معاملات آنلاین دیگه فرق چندانی بین کارگزاران وجود نداره. فقط کافیه ببینید کدام یک از اونها سیستم آنلاین دارند. کارگزاری بانک سامان، کارگزاری مفید و ...

6- بعداً که کمی حرفه ای شدید با مراجعه به سایت کدال www.codal.ir صورتهای مالی و ترازنامه شرکتها را مطالعه کنید. این نکته را از من یادتون باشه که هرگز سهام شرکتی را که زیان انباشته داره، نخرید حتی اگه تحلیل تکنیکالش عالی باشه.

 




:: بازدید از این مطلب : 852
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 شهريور 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: